Skip to content

E-commerce odpowiada za przychody grupy Empik

Spis treści

Grupa Empik zakończyła 2021 rok obrotami na poziomie 2,4 mld zł, co oznacza wzrost o 21% r/r. Udział e-commerce i sprzedaży cyfrowej w przychodach ogółem sięgnął 48%, a sprzedaż w 326 salonach w kanale tradycyjnym (Empik i Papiernik by Empik) wyniosła 1,05 mld zł.

Grupa zakończyła rok zyskiem operacyjnym w wysokości 63 mln zł, poprawiając wynik o 85 mln zł rok do roku. Inwestycje w ostatnich latach sprawiły, że firma stoi dziś na dwóch silnych filarach: e-commerce i sieci zdywersyfikowanych sklepów tradycyjnych, obu wzmocnionych strategicznymi inwestycjami technologicznymi.

Po okresie restrykcji, wraz z rozmrożeniem gospodarki, sytuacja gospodarcza stopniowo się poprawiała, a popyt wzrastał. W 2021 roku, kiedy salony Empik są już otwarte bez większych ograniczeń, obserwowany jest powrót klientów do regularnych zakupów. Sprzedaż w tym kanale zaczęła szybko odradzać się, a przychody z e-commerce nadal rosły.

Jednocześnie spółki grupy przeżywają boom w dziale wydawniczym, produkcji i dystrybucji treści cyfrowych oraz sprzedaży hurtowej. Dzięki inwestycjom w obszarze sprzedaży wielokanałowej elastycznemu podejściu i szybkiej reakcji na wyzwania wymagającego otoczenia biznesowego ugruntowano pozycję jako wiodącego gracza na polskim rynku.

Rozpoczęte kilka lat temu inwestycje w omnichannel i technologie cyfrowe będą kontynuowane w 2021 roku. W obszarze technicznym zakończył krytyczną fazę przebudowy platformy e-commerce na model mikroserwisowy, wdrożył nowe usługi i metody płatności oraz opracował systemy źródłowe (m.in. katalogi produktów, newslettery itp.) stanowiące podstawę dynamicznej sprzedaży i narzędzia obsługi klienta, procesy obsługi) są kontynuowane.

W 2021 roku, wśród wielu innych innowacji, debiutuje Emi — chatbot do przetwarzania zapytań, który może zidentyfikować 7 na 10+ intencji klientów. Samo to rozwiązanie może obsłużyć 45% w pełni zautomatyzowanych kontaktów.

Klienci Empik Foto mogą skorzystać z danych kontaktowych podanych przez empik foto kontakt. Wszelkie pytania klientów Empik Foto można kierować bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta poprzez formularz kontaktowy. Doradcy odpowiadają mailowo na adres e-mail podany w formularzu.

3 komentarze

  1. Bartek
    3 sierpnia 2022 @ 11:38

    To wspaniałe, że rynek e-commerce działa w ten sposób i generuje zyski dla Empik.

    Myślę, że to duża część tego, co sprawia, że e-commerce odnosi tak duży sukces, zwłaszcza w dobie cyfryzacji.

  2. Edward
    3 sierpnia 2022 @ 11:40

    Jestem zadowolony z tego faktu. Na rynku e-commerce panuje duża konkurencja. To właśnie dlatego grupa Empik odnosi tak duże sukcesy. Potrafią zarabiać na swoich salonach i sklepie internetowym. Są w stanie osiągać zyski, co jest dla nich korzystne.

  3. Janek
    3 sierpnia 2022 @ 11:41

    Warto zauważyć, że Empik nie jest jedyną firmą w tej sytuacji – wielu największych sprzedawców internetowych robi to samo. Wykorzystują swój rozmiar i zasięg, aby zmanipulować konsumentów do kupowania więcej niż zamierzali, a następnie zarabiają na tym zwiększonym wolumenie.

    Fakt, że konsumenci nie zauważają tej manipulacji jest dowodem na to, że potrzebują lepszych regulacji dotyczących funkcjonowania firm e-commerce. Potrzebują przepisów, które chronią konsumentów przed wykorzystywaniem ich przez te firmy.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  1. Bartek
    3 sierpnia 2022 @ 11:38

    To wspaniałe, że rynek e-commerce działa w ten sposób i generuje zyski dla Empik.

    Myślę, że to duża część tego, co sprawia, że e-commerce odnosi tak duży sukces, zwłaszcza w dobie cyfryzacji.

  2. Edward
    3 sierpnia 2022 @ 11:40

    Jestem zadowolony z tego faktu. Na rynku e-commerce panuje duża konkurencja. To właśnie dlatego grupa Empik odnosi tak duże sukcesy. Potrafią zarabiać na swoich salonach i sklepie internetowym. Są w stanie osiągać zyski, co jest dla nich korzystne.

  3. Janek
    3 sierpnia 2022 @ 11:41

    Warto zauważyć, że Empik nie jest jedyną firmą w tej sytuacji – wielu największych sprzedawców internetowych robi to samo. Wykorzystują swój rozmiar i zasięg, aby zmanipulować konsumentów do kupowania więcej niż zamierzali, a następnie zarabiają na tym zwiększonym wolumenie.

    Fakt, że konsumenci nie zauważają tej manipulacji jest dowodem na to, że potrzebują lepszych regulacji dotyczących funkcjonowania firm e-commerce. Potrzebują przepisów, które chronią konsumentów przed wykorzystywaniem ich przez te firmy.

Dodaj komentarz